کتیزن در صرافی ها لیست شد

توکن Catizen (CATI) به طور رسمی در 20 سپتامبر در بایننس ، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، شروع به کار کرد و نقطه عطفی بزرگ برای بازی تلگرام با مضمون بچه گربه ها بود. Catizen پیش از عرضه، معاملات قبل از بازار را در صرافی‌های دیگر مانند OKX و Bybit آغاز کرده بود. چند روز قبل، بایننس فهرست Catizen را در به اصطلاح لانچ پول خود اعلام کرده بود، که به کاربران امکان می داد توکن های بایننس کوین (BNB) و استیبل کوین ثابت دلاری First Digital USD (FDUSD) را به اشتراک بگذارند.
با انجام این کار، کاربران می توانند CATI را “کشاورزی” کنند – به عبارت دیگر، بدون انجام بازی، توکن را به دست آورند. با آغاز معاملات نقدی در 20 سپتامبر، کاربران Binance که توکن را دریافت کردند، چه از طریق airdrop یا staking، می‌توانند دارایی را در جفت‌هایی که شامل CATI/USDT، CATI/BNB، CATI/FDUSD و CATI/TRY می‌شود، خریداری یا بفروشند. از زمان نوشتن این مقاله، این توکن در حدود 0.94 دلار معامله می شود. Manel Sort، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Games for a Living (GFAL)، به Cryptonews گفت که فهرست شدن در صرافی بزرگی مانند Binance، یک توکن را قابل مشاهده تر و قابل دسترس تر می کند.
سرپرست استودیو توضیح داد: “این به طور بالقوه منجر به افزایش فعالیت معاملاتی و تغییرات کوتاه مدت قیمت می شود.” ایردراپ Catizen با اتهاماتی مبنی بر توزیع ناعادلانه جنجال‌هایی همراه بوده است.

Catizen چیست؟

Catizen یک بازی برای کسب درآمد (P2E) است که می‌توان آن را از طریق اپلیکیشن‌های کوچک تلگرام مشابه Notcoin یا Hamster Kombat بازی کرد. این بازی توسط استودیو پلوتو در ماه مارس راه اندازی شد و در پلتفرم پیام رسان تعبیه شده است. برای شروع بازی، کافی است ربات تلگرام را راه اندازی کنید. این بازی نیاز به گیم پلی درگیرتری دارد که به عنوان Swipe-to-play شناخته می شود، در مقایسه با «بازی های کلیکی» – که در آن کاربران روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود ضربه می زنند – که می تواند به طور خودکار تنظیم شود. بازیکن Catizen یک کافه گربه را اداره می کند که در آن بازدیدکنندگان برای تماشای گربه ها می آیند.
وقتی یک گربه توسط حامی انتخاب می شود و با vKitty، یک ارز درون بازی، به آنها پاداش می دهد، پول در می آورند. نکته کلیدی در گیم پلی این است که گربه های هم سطح را به یک گربه سطح بالاتر بکشید، که در صورت برداشتن می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. با شروع با یک گربه سطح پایه، بازیکن در طول بازی بیشتر دریافت می کند. آن‌ها همچنین می‌توانند از سپرده‌های vKitty برای خرید سوپرگربه‌هایی استفاده کنند که به سرعت تلاش آنها برای کسب امتیاز را دنبال می‌کنند.
Catizen Tokenomics و بحث Airdrop طبق وب سایت خود، Catizen می گوید که در مجموع 40 میلیون نفر این بازی را انجام می دهند که به طور متوسط ​​روزانه 4.1 میلیون کاربر فعال دارند. از زمان راه اندازی، این پروژه ادعا می کند که از یک میلیون کاربر خریدهای درون بازی، 27 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. در طول ایردراپ، واجد شرایط بودن بر اساس عملکرد بود. بازیکنان بسته به درآمد vKitty به هفت لیگ، از جمله “لیگ نقره ای” و “لیگ طلایی” دسته بندی شدند.
در 19 سپتامبر، 15.2 میلیون کاربر واجد شرایط ایردراپ بودند. اما بیش از نیمی از جامعه – بیش از 20 میلیون نفر – به لیگ برنز سقوط کردند و واجد شرایط ایردراپ نشدند. و هنگامی که کسانی که واجد شرایط بودند سرانجام توکن های خود را دریافت کردند، بسیاری از آنها احساس کردند که به اندازه کافی برای جبران زمان صرف شده برای بازی، فریب خورده اند. یکی از بازیکنان در X شکایت کرد: «رتبه 6054 از 36 میلیون بازیکن اما فقط 39 CATI دریافت کرد. ما به شفافیت در مورد تخصیص توکن نیاز داریم.» کاربر دیگری در پاسخ به پستی از استودیوی پلوتو مبنی بر تغییر ناگهانی معیارهای توزیع airdrop ابراز عصبانیت کرد: «تقریباً مادربرد لپ‌تاپم را 24 ساعت برای اجرای بازی [Catizen] شما سرخ نمی‌کردم». دیگران Catizen را یک “کلاهبرداری” نامیدند.

دیدگاهتان را بنویسید