جهش ارزهای دیجیتال: رشد واقعی یا تبلیغات سوداگرانه؟

ارز دیجیتال پیشرو یعنی بیت کوین با قیمت 38500 دلار معامله می شود و ماه دسامبر به خوبی آغاز شده است. خبر خوب برای سرمایه گذاران این است که ما شاهد به روز رسانی فایل های بیشتری هستیم که نشان می دهد تاییدیه ETF در حال نزدیک تر شدن است. علاوه بر این، سقف تجمعی بازار همچنان بالای 50 میلیارد دلار باقی می ماند. آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

 

چرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است؟

برای سرمایه گذاران، هضم و تفسیر صحیح رویداد Binance از اهمیت بالایی برخوردار بود. همانطور که انتظار می رفت، پس از تسویه حساب، قیمت BTC به افزایش خود ادامه داد. اگر از منظر درست نگاه کنیم، حذف مشکل Binance با شرایط سه مجمع نظارتی، به جز SEC، در ایالات متحده بسیار مهم بود. حتی اگر به محو شدن بازیگری تاریخی مانند CZ منجر شود، جامعه ارزهای دیجیتال از پرداخت بهای آن فرار می کند.

بیت کوین بهترین بسته شدن قیمت ماهانه خود را در 19 ماه گذشته داشته است و در 24 ساعت گذشته به 38999 دلار رسیده است. چهره‌های پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال، مانند مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، معتقدند که تأثیرات رویداد Binance برای مدت طولانی قابل احساس است.

آیا رالی کریپتو آغاز شده است؟

خوش‌بینی فعلی توسط انتظارات تأیید ETF و تسویه حساب بایننس پشتیبانی می‌شود. در واقع، داده ها این را تایید می کند. داده‌های ذخیره به ما می‌گویند که بازار، رویداد Binance را به درستی تفسیر کرده است، هرچند با تأخیر، و این افزایش ممکن است موقتی نباشد.

در ابتدا، ذخایر بیت کوین بایننس 17 درصد از بالاترین رکورد تاریخ کاهش یافت، اما این صرافی دوباره شاهد ورود BTC بود. از زمان خروج اولیه، موجودی بیت کوین صرافی بایننس 1 درصد افزایش یافته است.

در مقابل، ذخایر BTC صرافی FTX ، زمانی که صرافی در نوامبر 2022 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، کاهش مداوم و سریعی را تجربه کرد. بایننس که از قبل به مشتریان VIP اطلاع داده بود، به نظر می‌رسد اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از خروج ناگهانی سرمایه از بانک، انجام داده است.

بنیانگذار بایننس CZ مدتهاست که اعلام کرده است در صورت لزوم برای حل مشکلات می تواند از سمت مدیرعاملی کناره گیری کند. اقدامات انجام شده در مورد اثبات ذخیره نیز راهی برای محافظت از کاربران (از ضررهای احتمالی ناشی از مدیریت بانکی) بوده است.

البته، همه چیز خوب نیست، و اگرچه مثبت است چرا که بایننس برای این فرآیند آماده شده بود، ذخایر بیت کوین در پایین ترین سطح خود از 15 مارس قرار دارد. کسانی که نمی‌دانند آیا این افزایش ادامه خواهد یافت، باید به ذخایر بایننس نیز توجه داشته باشند.

  • دسامبر شروع قدرتمندی برای بیت کوین به ارمغان می آورد.
  • تسویه حساب بایننس نقش کلیدی در رشد دارد.
  • داده های بازار حاکی از آن است که این افزایش می تواند ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید