تحلیل روند بیت کوین با توجه به فاندینگ ریت منفی

فاندینگ ریت بیت کوین منفی می شود، اما آیا معامله گران وارد فاز نزولی شده اند؟

قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه می دهد، اما 251 میلیون دلار ورودی به بازار ETF های بیت کوین نشان دهنده قدرت بازار است.

 

بیت کوین بیت کوین 51,452 دلار در 20 فوریه بالاترین قیمت بسته شدن روزانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرد، اما مقاومت 52500 دلاری چالشی سخت تر از حد انتظار بود که منجر به رد شدن قیمت زیر 51000 دلار در 23 فوریه شد.

فاندینگ ریت قراردادهای آتی بیت کوین به طور خلاصه در 22 فوریه بیش از حد تقاضا برای پوزیشن های فروش را نشان داد که باعث گمانه زنی در مورد حرکت نزولی بیشتر شد.

با توجه به افزایش 33.5 درصدی بیت کوین از سال 2024، خرس ها دلیل کمی برای خوشحالی دارند، اما برخی تحلیلگران معتقدند که ارزش بازار 1 تریلیون دلاری در 50930 دلار ممکن است نشان دهنده برتری موضعی باشد و به طور بالقوه باعث ایجاد ترس در بین سرمایه گذاران شده است.

 جریان ورودی به ETF بیت کوین احتمالاً قیمت بیت کوین را دیکته می کند

دلایل مختلفی توسط تحلیلگران و معامله گران برای توضیح یک اصلاح بالقوه بیت کوین ارائه شده است، از واگرایی های شاخص قدرت نسبی (RSI)، جدا شدن از سهام مرتبط با بیت کوین، و فقدان تاریخی حرکت صعودی 60 روز قبل از هاوینگ، تا این واقعیت که حدود 2.5 درصد از عرضه احتمالاً نزدیک به سطح 51500 دلار خریداری شده است.

با این حال، هیچ یک از این فرضیه‌ها نباید خیلی مورد توجه باشند، اگر جریان خالص ورودی به صندوق معامله‌شده در بورس بیت‌کوین (ETF) ادامه یابد. در 22 فوریه، جریان خالص ورودی ETF بیت کوین فهرست شده در ایالات متحده به 251 میلیون دلار رسید که خروجی 36 میلیون دلاری مشاهده شده در روز قبل را معکوس کرد.

پیش‌بینی تقاضا برای ETF‌های بیت‌کوین تقریباً غیرممکن است، بنابراین توجه باید به معیارهای معاملاتی معطوف شود تا ارزیابی شود که آیا معامله‌گران پس از تلاش‌های ناموفق متعدد برای حفظ قیمت‌های بالای 52500 دلار، تمایل نزولی دارند یا خیر. قراردادهای دائمی که به آنها مبادله معکوس نیز گفته می شود، دارای نرخ تعبیه شده ای است که هر هشت ساعت یکبار مجدداً محاسبه می شود. در اصل، یک نرخ منفی نشان دهنده ترجیح استفاده از اهرم بالاتر توسط شورت (فروشندگان) است.
توجه داشته باشید که نرخ تامین مالی 8 ساعته بیت کوین برای مدت کوتاهی در 22 فوریه منفی شد و آخرین بار بالای 0.02٪ (یا 1.3٪ در ماه) بود که نشان دهنده کمبود تقاضا برای لوریج طولانی (خریداران) بود. با این حال، نوسانات در نرخ های تامین مالی غیر معمول نیست زیرا بازارسازان سود را از طریق آربیتراژ نرخ دنبال می کنند و از زمان های لحظه ای خاص بهره می برند.

دیدگاهتان را بنویسید