بیت کوین در حال بازگشت به اوج تاریخی

بیت کوین در چندین کشور به بالاترین حد خود رسیده است

 

بیت کوین امروز ۷ درصد افزایش را تجربه کرد و در بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی به بالاترین حد خود رسید واین ارز دیجیتال را در برابر دلار آمریکا به اوج خود نزدیک کرد. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد افزایش یافت و در 21 می به 71650 دلار رسید.

 

بیت کوین رکورد های پیشین را یکی پس از دیگری می شکند

بر اساس داده‌های CoinGecko، بیت کوین تنها 3.4 درصد کمتر از بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 73738 دلار در 14 مارس بر حسب دلار معامله می‌شود. با این حال، این حرکت قابل توجه بیت کوین را در برابر بسیاری از ارزهای فیات به اوج های جدیدی سوق داد.

بر اساس داده های CoinMarketCap، بیت کوین در معاملات اولیه در 21 می در ژاپن به بالاترین سطح تاریخ 11.2 میلیون ین رسید. ارزش دارایی برای اولین بار از 11 میلیون ین فراتر رفت. ارزش پول محلی از ابتدای سال جاری تا کنون 10 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

 

قیمت بیت کوین در آرژانتین نیز در 21 مه به 63.8 میلیون پزو آرژانتین (ARS) رسید که کمی بالاتر از اوج های اواسط مارس بود. این کشور آمریکای جنوبی در حال حاضر با تورم بالا در حدود 290 درصد و کاهش ارزش پول در چند سال گذشته دست و پنجه نرم می کند. به طور مشابه، در 21 می، بیت کوین برای مدت کوتاهی به رکورد 4.18 میلیون پزو (PHP) در فیلیپین رسید و از اواسط مارس گذشت.

به گفته یک ناظر بخش، کشورهایی که قیمت بیت کوین برابر یا نزدیک به اوج قیمت های اواسط ماه مارس است، شامل بریتانیا، استرالیا، کانادا، شیلی، کلمبیا، مصر، اسرائیل، نروژ، هند، کره جنوبی، تایوان و ترکیه است.

 

جزئیات قابل توجه

ساعاتی پیش، ویلی وو، تحلیلگر ارزهای دیجیتال مشاهده کرد که ارزش یک ماه موقعیت های فروش بیت کوین در بازار آتی به تازگی نقد شده است و اظهار داشت: “لایه دیگری باید رد شود تا به زودی از بالاترین سطح تاریخ عبور کنیم.”

 

در همین حال، Coinglass گزارش داد که 79010 سرمایه‌گذار در 24 ساعت گذشته لیکوئید شده‌اند که مجموع نقدینگی ارزهای دیجیتال به 345 میلیون دلار رسیده است که 78.5 درصد آن‌ها موقعیت‌های فروش بوده است. مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research، در به‌روزرسانی بازار در اوایل این هفته پیش‌بینی کرد که شکست بیش از 67500 دلار می‌تواند به طور بالقوه به بالاترین سطح تاریخ منجر شود. بیت کوین در حال حاضر با قیمت 70532 دلار معامله می شود که تنها 2913 دلار کمتر از بالاترین قیمت خود از نظر دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید