بروزرسانی مقیاس پذیری اتریوم با بهره مندی از پلیگان

اتریوم برای به‌روزرسانی Dencun با تأثیر قابل‌توجه بر پلیگان آماده می‌شود

 

شبکه اتریوم (ETH) در حال آماده‌سازی برای به‌روزرسانی Dencun است که برای اواسط مارس برنامه‌ریزی شده است، که انتظار می‌رود یک بهبود پیشگامانه به نام «پرتو-دانک‌شاردینگ» را از طریق پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 4844 معرفی کند.

هدف به‌روزرسانی Dencun ارائه ظرفیت داده گسترده است. و حباب های داده خارج از زنجیره را در تراکنش های اتریوم می گنجاند و زمان پردازش بلوک تاثیری نمی گذارد. این توسعه به عنوان یک گام بسیار مهم در جهت افزایش مقیاس پذیری راه حل های لایه 2 در شبکه اتریوم تلقی می شود. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی تأثیر قابل‌توجهی بر آلت‌کوین لایه ۲، پلیگان (MATIC) داشته باشد.

 

به روز رسانی Dencun برای بهره مندی خاص از پلیگان zkEVM

توسعه دهندگان در اکوسیستم پلیگان، به ویژه آنهایی که با شبکه zkEVM (ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر) درگیر هستند، مشتاقانه منتظر تأثیر EIP-4844 بر هزینه های گاز (هزینه تراکنش) و در دسترس بودن داده ها هستند.

پس از اجرای به‌روزرسانی، انتظار می‌رود که در دسترس بودن داده‌های پیشرفته مقرون‌به‌صرفه برای راه‌حل‌های لایه 2 فراهم شود که می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر مقیاس‌پذیری برنامه‌های مبتنی بر اتریوم تأثیر بگذارد.

پلیگان، بسته ای از راه حل های مقیاس بندی با هدف کاهش هزینه تراکنش و افزایش مقیاس پذیری برای برنامه های مبتنی بر اتریوم، از تکنیک هایی مانند زنجیره جانبی Polygon PoS (اثبات سهام) و Polygon zkEVM استفاده می کند. در این میان، انتظار می‌رود zkEVM مستقیماً از به‌روزرسانی Dencun از نظر در دسترس بودن داده‌ها و کاهش هزینه‌های تراکنش بهره مند شود.

انتظار می رود کارمزد تراکنش 10 تا 50 برابر کاهش یابد

جوردی بایلینا، یکی از بنیانگذاران و رهبر فنی Polygon zkEVM، مشکلات فعلی را که در مجموعه ZK با آن مواجه است، از جمله هزینه در دسترس بودن داده ها، برجسته کرد. بیلینا، پیش‌بینی می‌کند زمانی که افزایش قابل‌توجه در ظرفیت کل در دسترس بودن داده‌های اتریوم با فشرده‌سازی داده‌ها ترکیب می‌شود، 10 تا 50 برابر کاهش در کارمزد تراکنش‌ها وجود داشته باشد که بر پتانسیل EIP-4844 برای تغییر شکل محیط برای ظرفیت داده و هزینه‌های تراکنش برای مجموعه‌های ZK تاکید می‌کند.

کارشناسان و ناظران بازار انتظار دارند که چنین کاهشی باعث جذب فعالان بازار به شبکه آلتکوین با کارمزد پایین و افزایش پذیرش ماتیک شود.

در حالی که توسعه‌دهندگان اتریوم به کار بر روی گردآوری تمام اجزای لازم برای فعال‌سازی شبکه اصلی به‌روزرسانی Dencun ادامه می‌دهند، تلاش مشابهی در اکوسیستم پلیگان برای پذیرش و استفاده از به‌روزرسانی آتی برای افزایش مقیاس‌پذیری و کارایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید