بررسی تاثیرETF های بیت کوین روی قیمت های کریپتو

لین آلدن، کارشناس کلان معتقد است که ETF های بیت کوین روی قیمت های کریپتو تاثیر نمی گذارد.

 

لین آلدن، اقتصاد دان هندی کلان، اظهار نظری مخالف در رابطه با صندوق های نقدی قابل معامله بیت کوین (BTC) (ETF) که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 10 ژانویه تایید شده بود، ارائه کرد. آلدن پیشنهاد کرد که ETF های نقدی که پس از تایید آنها باعث کاهش بیش از 20 درصدی شد، هیچ تاثیری بر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال نخواهد داشت.

ETF های بیت کوین نقطه ای نمی توانند کاتالیزوری برای بازار صعودی باشند.

آلدن در گفتگو با کانال یوتیوب Blue Collar Bitcoin اظهار داشت که ETF های بیت کوین نقطه ای بعید است که به عنوان یک کاتالیزور مهم برای بازار صعودی عمل کنند، اما می توانند جریان های پولی بیشتری را جذب کنند که می تواند بیت کوین را به سطوح بالاتر بکشاند.

ETF های بیت کوین ممکن است تنها پس از ورود به بازار صعودی اثر خود را نشان دهند

آلدن همچنین اضافه کرد که افزایش قیمت بعدی بیت کوین احتمالاً توسط کاتالیزورهای مشابهی که بازارهای گاوی گذشته را شعله ور کرده اند، ایجاد خواهد شد. به گفته استاد کلان، ETF های بیت کوین نقطه ای زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود برسد، اثرات خود را نشان خواهند داد:

من فکر می کنم بازار گاوی بعدی احتمالاً از همان مسیرهای قبلی خواهد آمد و از این بازار نزولی بیرون خواهد آمد. تا کنون، بیشتر پول های سریع بیت کوین را ترک کرده اند، به دستان قدرتمندی رسیده اند، افرادی که میانگین هزینه های دلاری دارند، کسانی که به پادکست هایی از این دست گوش می دهند و واقعاً قصد فروش در آینده قابل پیش بینی را ندارند. آنها در سرمایه گذاری های خود قفل شده اند.

مدتی است که می گویم بیت کوین بیش از هر دارایی دیگری که دنبال می کنم با معیارهای نقدینگی جهانی مرتبط است. وقتی نقدینگی افزایش می‌یابد، برای قیمت بیت‌کوین سازنده است، اما از آنجایی که مدتی است در بازار نزولی بوده‌ایم و بیشتر عرضه‌های ضعیف به دست‌های قوی‌تر منتقل شده‌اند، تنها افزایش ۵ برابری ظاهر می‌شود.

وقتی رکوردها را بشکند، مردم و RIA (مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده) آنها می گویند: «چرا وارد بیت کوین نشدیم؟ ETF ها ماه ها پیش منتشر شد. ما چه کار می کنیم؟» و آنها به ETF روی می آورند. در آن زمان است که ممکن است ورودی هایی از ETF وجود داشته باشد که بر بازار تأثیر بگذارد، و این زمانی است که فکر می کنم ETF های نقطه ای می توانند به بازار کمک کنند. این قطعا یک متغیر سازنده و مثبت است، اما برای من یک کاتالیزور اساسی بازار صعودی نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید