افزایش توکن سوزی شبکه اتریوم

شبکه اتریوم افزایش قابل توجهی در نرخ سوزاندن داشته که نشان دهنده افزایش تقاضا و استفاده است

با شتاب گرفتن فعالیت شبکه، شبکه پیشرو لایه ۱ اتریوم (ETH) شاهد افزایش قابل توجهی در نرخ توکن سوزی خود در ماه گذشته بوده است. افزایش نرخ سوزاندن، که معیاری برای حذف دائم توکن‌های اتریوم از گردش است، نشان‌دهنده افزایش تقاضا و استفاده از شبکه اتریوم است.

موجودی عرضه در ETH

از آنجایی که کاربران بیشتری با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در L1 درگیر می‌شوند و با آن‌ها تعامل دارند، نرخ سوختن به پویایی اتریوم کمک می‌کند. طبق داده‌های Ultrasound.money، تقریباً 92831 ETH به ارزش حدود 193.55 میلیون در 30 روز گذشته سوزانده شده است. با وجود بی‌تفاوتی عمومی نسبت به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از ابتدای سال، اتریوم توانست این روند را با افزایش ماهانه 37 درصدی در حجم فروش ثبت شده در نوامبر معکوس کند.

 

علاوه بر این، این اولین افزایش ماهانه در حجم فروش NFT اتریوم از ماه فوریه است. بر اساس داده‌های CryptoSlam، حجم فروش NFT در ماه نوامبر به ۲۷۳ میلیون دلار رسید و پنج روز تا پایان ماه باقی مانده است. در رابطه با اکوسیستم DeFi، یک شاخص قابل توجه رشد در شبکه اتریوم، افزایش کل ارزش قفل شده (TVL) ثبت شده در 30 روز گذشته است.

طبق داده های DefiLlama، TVL اتریوم در زمان انتشار این خبر 35.56 میلیارد دلار بود که در ماه گذشته 19 درصد افزایش را نشان می دهد. Lido Finance (LDO) ، پروتکل پیشرو در زنجیره، افزایش 21 درصدی TVL را در دوره مذکور ثبت کرد.

با توجه به افزایش فعالیت‌های زنجیره‌ای و هزینه‌های گاز در شبکه اتریوم، این توکن بومی که به دلیل فعالیت کم، تورم را تجربه می‌کرد، اکنون تورم‌زدایی شده است. افزایش فعالیت شبکه در اتریوم یک نیروی محرکه قابل توجه برای کاهش تورم است، زیرا منجر به نرخ سوزاندن ETH بالاتر ناشی از افزایش استفاده می شود. این کاهش در عرضه توکن می تواند برای قیمت آن مفید باشد. بر اساس داده های Ultrasound.money، عرضه ETH در ماه گذشته بیش از 22000 ETH کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید