ETF های اتریوم، چند وقت دیگر عملیاتی می شوند؟

هشت اسپات ETF اتریوم در اوایل امروز در یک دستور همه جانبه تایید شدند. با این حال ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها عملیاتی شوند. SEC فرم‌های 19b-4 را برای ETF‌های اتریوم، که شامل پیشنهاداتی از بلک راک، فدلیتی و گری اسکیل است، تأیید کرد. با این حال، برای شروع تجارت این محصولات، اظهارات ثبت S-1 آنها باید مؤثر باشد.

فرم S-1 بیانیه ثبتی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ناشران داخلی را ملزم به ثبت نام برای عرضه عمومی اوراق بهادار جدید می کند. یعنی ناشران S-1 را برای عرضه اولیه عمومی (IPOs) و عرضه های بعدی اوراق بهادار جدید تشکیل می دهند.

زمانی که ETF های بیت کوین تایید شدند، فرم های S-1 قبل از تاییدیه های 19b-4 آماده بودند. این باعث شد که فرم‌های S-1 خیلی سریع مؤثر واقع شوند و معاملات از روز بعد آغاز شد.

چیزی که برای ETF های اتریوم متفاوت است این است که SEC تا اوایل این هفته با صادرکنندگان درگیر نبود. کارشناسان حدس می زنند که ممکن است این یک تصمیم سیاسی پشت این تغییر در لحظه آخر بوده باشد.

اکنون در حالی که صادرکنندگان می‌توانند فرم‌های 19b-4 را به سرعت – قبل از موعد مقرر امروز برای VanEck ETF – تغییر دهند – ارتباط زیادی در مورد فرم‌های S-1 وجود ندارد. به گفته یک منبع نزدیک به این فرآیند، فرم‌های S-1 هنوز کارهای بیشتری برای انجام دارند. آنها گفتند که حل هر مشکلی ممکن است هفته ها طول بکشد، اما این در نهایت به میزان پاسخگویی SEC بستگی دارد. به گفته آنها، صرافی ها و صادرکنندگان حتی صحبت در مورد عرضه محصولات را شروع نکرده اند.

 

این با برآوردهای کارشناسان صنعت مطابقت دارد. اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، در مصاحبه اخیر پیش از تصویب 19b-4 به بلومبرگ گفت: «نمی‌دانم مسیر سریع چقدر سریع است، اما احتمالاً برای چند روز آینده تقلای دیوانه‌وار خواهد بود، شاید حتی هفته ها – به S-1 بستگی دارد.

گلکسی دیجیتال پیش بینی می کند که ETF های اتریوم در ماه جولای یا آگوست در صرافی ها فهرست می شوند. گلکسی دیجیتال در این گزارش گفت که ETF‌های اسپات اتریوم به‌طور قابل‌توجهی نسبت به ETF‌های اسپات بیت‌کوین  دارای پروفایل‌های ریسک بیشتری هستند که می‌تواند تصمیم‌گیری رگولاتورها در مورد وجوه را طولانی‌تر کند.

به دنبال دستور امروز، به احتمال زیاد SEC شروع به ارائه بازخورد به صادرکنندگان در مورد فرم‌های S-1 می‌کند و با آنها برای آماده کردن آنها همکاری می‌کند. فقط زمانی که این اتفاق افتاد و مبادلات آماده شدند، می توان معامله را آغاز کرد. در نتیجه، در حالی که ETF های اتریوم تایید شده اند، ممکن است برای چند هفته شروع به معامله نکنند – بسته به فوریت آژانس، شاید طولانی تر یا کوتاه تر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید