Aptos Labs احراز هویت بدون کلید را برای تراکنش های بلاک چین معرفی می کند

 

امروزه پیشرفت قابل توجهی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. Aptos Labs یک روش احراز هویت متمرکز بر کلید عبور را برای امضای تراکنش ها در شبکه بلاک چین لایه 1 خود معرفی کرده است. اوری چینگ، مدیر ارشد فناوری Aptos در این مورد اظهار داشت که کلیدهای عبور کاربرپسندتر هستند.

 

Aptos Labs یک حرکت مهم انجام می دهد

Aptos Labs روشی جدید برای امضای تراکنش ها در شبکه بلاک چین لایه 1، اعلام کرده است. بر این اساس، توسعه در قالب کلیدهای عبور ارائه شده است که نیاز به ایجاد رمز عبور را از بین می برد.

 

اوری چینگ یکی از بنیانگذاران Aptos Labs و CTO بیانیه ای در مورد این موضوع با استفاده از عبارات زیر بیان کرد:

ما تغییراتی در بلاک چین ایجاد کرده ایم. در Aptos، ما یک اعتبارسنجی کلیدعبور جدید ایجاد کردیم که یک تراکنش، امضای کلیدعبور و کلید عمومی کلید عبور را می گیرد. بنابراین، معاملات را می توان با این اطلاعات تأیید کرد. این مرحله به طور موثر به کاربر این امکان را می دهد که تراکنش های خود را با یک کلید عبور امضا کند.

در حال حاضر، هنگامی که کاربران یک حساب در کیف پول رمزنگاری ایجاد می کنند، یک کد طولانی یا کلید خصوصی تولید می کنند که باید ایمن نگه داشته شود. چینگ خاطرنشان می کند که این کلید معمولاً با رمز عبوری که کاربر تعیین می کند رمزگذاری می شود.

 

فراموش کردن این رمز عبور به معنای از دست دادن دسترسی به کیف پول است، مگر اینکه کلید در جای دیگری ذخیره شود. از سوی دیگر، با کلید عبور، ورود بدون رمز عبور معمولاً از طریق Touch ID یا Face ID امکان پذیر می شود.

 

تاکید بر کاربرپسند بودن

چینگ تاکید می‌کند که کلیدهای عبور کاربرپسندتر هستند و نشان‌دهنده سهولت استفاده در سرویس‌هایی مانند Apple Pay یا Google Pay هستند و می‌گوید: «کاربران می‌توانند کلید خصوصی یک حساب رمز عبور را مستقیماً در دستگاه‌های خود ذخیره کنند و کلیدهای خصوصی خود را با ارائه‌دهندگان پشتیبان مانند iCloud یا Google Password Manager همگام‌سازی کنند.

سپس، زمانی که می خواهند تراکنش را امضا کنند، به جای ارسال درخواست به سرویسی که باید امضا شود، می توانند مستقیماً از کلید عبور استفاده کنند.

Dynamic Wallet و Turnkey از دیگر پروژه های رمزنگاری هستند که احراز هویت رمز عبور را ارائه می دهند. با این حال، در این مرحله، چینگ اشاره می کند که سیستم Aptos کلیدهای خصوصی کاربران را در دستگاه های آنها ذخیره می کند. او اشاره می‌کند که سیستم‌های دیگر متفاوت هستند و اشاره می‌کند که Dynamic Wallet و Turnkey کلید خصوصی را در سیستم‌هایی مانند Amazon وب سرویس ذخیره می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید