پتانسیل اتریوم در جذب سرمایه گذاران نهادی

صعود اخیر ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) با معرفی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) مشخص شد. شرکت مدیریت دارایی جهانی برنشتاین در یک گزارش تحقیقاتی که روز دوشنبه منتشر شد اظهار داشت که ممکن است نوبت اتریوم (ETH) باشد که به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ توجه مشابهی را به خود جلب کند. به گفته این شرکت، اتریوم می تواند به یک دارایی عزیز برای سرمایه گذاران نهادی تبدیل شود.

 

تمرکز گزارش روی ارز اتریوم

گزارش این شرکت تاکید کرد که ارز دیجیتال اتریوم “احتمالاً تنها دارایی دیجیتالی غیر از بیت کوین است که به طور بالقوه می تواند تاییدیه ETF نقطه ای از SEC را دریافت کند.” برنشتاین تخمین می زند که حدود 50 درصد احتمال تایید ETF اتریوم تا ماه مه و تقریبا تایید قطعی در 12 ماه آینده وجود دارد.

چندین شرکت مالی سنتی در حال رقابت برای ETF اتریوم در ایالات متحده هستند. این تحولات نشانه مثبتی برای اتریوم در میان مدت است. شرکت هایی مانند فرانکلین تمپلتون، بلک راک (BRK) و فدلیتی که همگی دارای ETF بیت کوین مورد تایید SEC هستند، از جمله شرکت هایی هستند که برای ETF اتریوم درخواست می کنند.

مزایای سازمانی ممکن

تحلیلگران ، گوتام چوگانی و ماهیکا ساپرا خاطرنشان کردند که “اتریوم با پویایی بازده سهام، طراحی سازگار با محیط زیست و ابزار شرکتی در ایجاد بازارهای مالی جدید، موقعیت خوبی برای پذیرش نهادی اصلی دارد.” تحلیلگران خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود بازارهای بازدهی اتریوم مطابق با ارزش بازار ارز دیجیتال رشد کنند و اینکه «شامل بازدهی سهام در طراحی ETF می‌تواند ETF‌های منحصربه‌فرد را تقویت کند».

برنشتاین همچنین اشاره کرد که موسسات نه تنها به راه‌اندازی ETF‌های نقطه‌ای اتریوم علاقه‌مند هستند، بلکه به ایجاد بازارهای مالی شفاف‌تر و توکن‌شده در شبکه اتریوم نیز علاقه‌مند هستند. آنها همچنین تأکید کردند که مزایای ایجاد شده می تواند فراتر از ارزش کل دارایی باشد.

این گزارش همچنین به ارتقای برنامه‌ریزی‌شده بعدی اتریوم در ماه مارس به نام Dencun اشاره کرد که انتظار می‌رود با ارائه یک راهرو اختصاصی و مسدود کردن فضای جمع‌آوری، هزینه‌های تراکنش را تا ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهد. اتریوم، رهبر آلتکوین ها، در زمان نگارش مقاله از سطح مقاومت بحرانی فراتر رفته بود. اتریوم با قیمت 2911 دلار معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید