ویتالیک بوترین به پروتکل رسانه اجتماعی Farcaster علاقه نشان می دهد

 

فاش شده است که پروژه Farcaster توجه خالق و شخصیت اتریوم، ویتالیک بوترین را به خود جلب کرده است. Farcaster اخیراً خود را به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز رسانه اجتماعی معرفی کرده است که قابلیت همکاری، پیشرفت متمرکز بر حریم خصوصی و استقلال کاربر را در اولویت قرار می دهد.

به نظر می‌رسد این پروژه که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم است که در شبکه Optimism توسعه یافته است، در ایجاد بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی (dApps) توسط توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

 

فارکستر چه چیزی به کاربران ارائه می دهد؟

رویکرد فارکستر به شبکه‌های اجتماعی به چارچوب عدم تمرکز و شفافیت اشاره دارد. این ساختار با هدف دور شدن از تمرکز، همچنین به دنبال کاهش دسترسی پرخطر به داده ها است. این تلاش به منظور جلوگیری از نگرانی کاربران در مورد داده های خود است.

 

به نظر می رسد اهمیتی که پروتکل برای قابلیت همکاری قائل است، راه را برای تعامل یکپارچه با سایر بلاک چین ها هموار می کند. یکی دیگر از ویژگی های معرفی شده توسط Farcaster به عنوان یک استراتژی برای مقابله با فعالیت های انجام شده توسط ربات ها توصیف شده است.

 

به عنوان اقدامی در برابر اکانت های اسپم، این پلتفرم هزینه ثبت نام 5 دلاری را برای اطمینان از تعاملات واقعی تر تعیین کرده است. این هزینه همچنین به طور واضح به کاربران حق دریافت 5000 پست سالانه، 2500 پیوست پست و 2500 واکنش را می دهد. Warpcast، برنامه اجتماعی غیرمتمرکز پیشرو در خط مقدم Farcaster، ساختاری را نشان می دهد که از کنترل داده ها و مشارکت کاربر بدون هیچ گونه خروجی از اکوسیستم پشتیبانی می کند.

 

 

دیدگاه های مردم و ویتالیک نسبت به فارکستر

طبق گفته یک گردآورنده NFT به نام DeeZe، هدف Farcaster ایجاد تعادل بین باز بودن و کنترل کیفیت است. DeeZe بیانیه زیر را بیان کرد:

 در Farcaster، چیزی که من بیشتر از X (که قبلا توییتر نامیده می شد) دوست دارم این است: بدون تبلیغات است. با وجود کمتر از 200000 کاربر در کل پلتفرم، من تعامل مشابهی با 250000 دنبال کننده خود در X دارم. کانال‌ها به من اجازه می‌دهند محتوای مرتبط‌تری را پیدا و منتشر کنم.

 

با وجود ورود سریع به بازار، به نظر می رسد فارکستر با چالش هایی مشابه پروژه های قدیمی مانند Friend.Tech مواجه است.

 

با نگاهی به درآمدهای روزانه، Farcaster میزبان کاهش قابل توجه 76٪ است که ممکن است نیاز به غلبه بر کاهش علاقه کاربر و ساختار مالی داشته باشد. با وجود همه اینها، به گفته ویتالیک بوترین، شبکه اجتماعی Farcaster به دلیل پتانسیلی که برای تغییر شکل شبکه های اجتماعی دارد، می تواند جایگزینی برای X (توئیتر) باشد.

دیدگاهتان را بنویسید