مروری بر پروژه NOTCOIN ، آیا استخراج نات کوین واقعی است؟

تصور کنید که یک میم کوین به عنوان یک مینی اپلیکیشن در تلگرام ایجاد شده است، و شما می توانید Notcoin را فقط با ضربه زدن بر روی یک آیکون، استخراج کنید. ساده به نظر می رسد، درست است؟ این بازی رایگان کلیکی تلگرام به یک موفقیت بزرگ تبدیل شده است.

Notcoin یک میم کوین مبتنی بر TON است که راه خود را به عنوان یک بازی رایگان تلگرام در اواسط نوامبر 2023 شروع کرد. تیم پروژه، این بازی را با عبارت”احتمالا هیچی”.توصیف کرده اند.

با این حال، Notcoin  توجه کاربران را به خود جلب کرد و در مرحله بتا به نزدیک به 500 هزار بازیکن رسید و بیش از 650 هزار بازیکن در مجموع بیش از 60 میلیارد Notcoin استخراج کردند. مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی آن در 1 ژانویه 2024، محبوبیت بازی سر به فلک کشید و تنها در 10 روز 6.3 میلیون بازیکن دریافت کرد.

 

نکته جالب در مورد رشد Notcoin این است که یک سکه برای تبلیغات خرج نکرد. همه اینها از طریق تبلیغات دهان به دهان در جامعه تلگرام انجام شده است. با وجود موفقیت، Notcoin یک ارز دیجیتال واقعی نیست و در بلاک چین TON ساخته نشده است، و این امر، آن را بیشتر به یک پدیده بازاریابی اینترنتی تبدیل می کند.

اشاره به فعالیت درون بازی آن به عنوان «استخراج» از نظر فنی نادرست است، زیرا هیچ استخراج واقعی ارز دیجیتال انجام نمی شود. یک پیام خودکار تلگرامی این عدم قطعیت را برجسته می کند و می گوید: «هیچکس نمی داند که آیا Notcoin یا چه زمانی ساخته می شود یا اینکه ارزشی دارد یا خیر».

این بازی فاقد مؤلفه‌های استاندارد ارزهای دیجیتال مانند وب‌سایت، نقشه راه یا کاغذ سفید است (کاغذ سفیدی که نوامبر ۲۰۲۳ از آن منتشر شد، فقط ۹ صفحه خالی است). در حال حاضر، بیش از 1.2 تریلیون Notcoin جمع آوری شده است، اما از آنجایی که این سکه به شکل قابل معامله وجود ندارد، هیچ ارزش واقعی یا گزینه نقدی وجود ندارد. اما، بازیکنان می‌توانند کمک‌های مالی واقعی را برای تقویت این پروژه به دست آورند، به این امید که به ازای هر ضربه، Notcoin بیشتری کسب کنند.

 

بررسی های Reddit و X درباره Notcoin

جامعه Reddit که معمولاً نظرات خود را ابراز می کند، به طور غیرعادی در مورد این پروژه ساکت بوده است، احتمالاً به دلیل تازگی آن. فقط یک نظر یافت شد که در مورد سودمندی و چشم اندازهای سکه تردید داشت: مطمئن نیستم، اما این سکه بیهوده به نظر می رسد و آینده ای برای آن نمی بینم. اگر کسی اطلاعاتی در مورد پتانسیل آن دارد، لطفاً مرا روشن کند.»

از سوی دیگر، جامعه توییتر نسبت به بازی جدید مشتاق به نظر می رسد، به ویژه از سادگی آن قدردانی می کند. کاربران به طور فعال تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، بینش ارائه می دهند و نکاتی را برای کسب درآمد سریعتر ارائه می دهند. آنها با افتخار دستاوردهای خود را منتشر می کنند و حتی تیم هایی را تشکیل می دهند تا تجربه بازی خود را افزایش دهند.

 

تعامل اجتماعی

همانطور که قبلاً در این مرحله ذکر شد، Notcoin هیچ وب سایت یا حساب رسانه های اجتماعی به جز X ندارد. حساب X آنها 165 هزار فالوور دارد که نشان دهنده تعامل بالایی است که توسط بخش نظرات فعال و ارسال مجدد مکرر پشتیبانی می شود.

 

مدیریت Notcoin

اطلاعات محدودی در اینترنت در مورد سازندگان Notcoin وجود دارد. طبق بیانیه ای از بنیاد TON، Open Builders مسئول این سکه میم است. Open Builders سازمانی متعهد به تامین مالی پروژه ها در بلاک چین TON است. این پلتفرم با Tonstarter مرتبط است، پلتفرمی که با موفقیت 1.5 میلیون دلار بودجه اولیه را در سال گذشته ، به ویژه برای حمایت از پروژه های مبتنی بر بلاک چین TON

جمع آوری کرد.

 

در نهایت، آیا Notcoin یک کلاهبرداری است یا نه؟

این پروژه به تازگی راه خود را در بخش کریپتو آغاز کرده است، که نتیجه‌گیری قطعی در مورد مشروعیت Notcoin را زودهنگام می‌کند. با این حال، می‌توانیم جنبه‌های مختلفی را برای تحلیل اولیه در نظر بگیریم. به عنوان یک میم کوین، Notcoin معمولاً فاقد کاربرد قابل توجه است.

همچنین عناصر کلیدی که به پروژه‌های ارزهای دیجیتال اعتبار می‌دهند، مانند یک وب‌سایت رسمی، یک کاغذ سفید دقیق، یک نقشه راه واضح و یک تیم شفاف را از دست می‌دهد. با این حال به نظر می رسد تیم های TON و تلگرام بسیار مشتاق تبلیغ Notcoin هستند.

به نظر می رسد آنها از آن به عنوان راهی برای تقویت پایگاه کاربران کیف پول تلگرام و آشنایی کاربران تلگرام با زیرساخت TON استفاده می کنند. آنها همچنین ظاهراً از طریق مکانیک های جایزه بازی به دنبال کاربران بیشتری از تلگرام پریمیوم هستند. با در نظر گرفتن این عوامل، ما معتقدیم تعامل با این سکه تنها تا زمانی قابل قبول است که یک تجربه بازی سرگرم کننده بدون سرمایه گذاری مالی قابل توجه باقی بماند. در این مرحله، تیم ما Notcoin را به عنوان یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز در نظر می گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید