سناتور ایالات متحده: بیت کوین می تواند دلار آمریکا را نجات دهد

سینتیا لومیس می‌گوید نگهداری بیت‌کوین در ذخایر دولتی، دلار آمریکا را در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی ثابت می‌کند.

لومیس با CBDC ها مخالف است و از حفظ خود بیت کوین برای تضمین آزادی مالی و حاکمیت آمریکایی ها حمایت می کند.

CFTC بیت کوین و اتریوم را به عنوان کالاهایی طبقه بندی کرد که به شدت به چارچوب های نظارتی شفاف برای محافظت از سرمایه گذاران نیاز دارند.

 

سناتور آمریکایی سینتیا لومیس اخیراً در مصاحبه ای در مورد اینکه بیت کوین چگونه می تواند به دلار آمریکا کمک کند و از سقوط آن جلوگیری کند صحبت کرد. او معتقد است که وجود بیت کوین در ذخایر دولت می تواند به قوی نگه داشتن دلار کمک کند، به خصوص که کشورهای دیگر سعی در تضعیف آن دارند. لومیس گفت: ذخیره بیت کوین می تواند به قوی ماندن دلار آمریکا کمک کند. سینتیا یکی از حامیان شناخته شده بیت کوین است. پس از مصاحبه، او در توییتر رفت تا برنامه خود را شرح دهد.

این برنامه شامل رد کردن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs)، حمایت از کیف پول بیت کوین با حضانت شخصی و بازگرداندن سلطه دلار است. این سیاستمدار گفت که از تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم پیگیری CBDC خوشحال است.

او فکر می کند که این ارزهای دیجیتال می توانند برای نظارت دولتی بر شهروندان استفاده شوند و آزادی مالی حق همه است.  ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم می‌توانند کیف پول‌های جداگانه‌ای برای بیت کوین خود داشته باشند تا بر پول خود حاکمیت داشته باشند.»

سینتیا برای سال‌ها به دنبال سیاست‌هایی است که از آزادی مالی فردی محافظت می‌کند. او از مقررات شفاف کمیسیون SEC حمایت کرده است.

درهمین حال، بیت کوین و اتریوم اخیراً توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به عنوان کالاهای دیجیتال طبقه بندی شدند. این طبقه بندی توسط دادگاه ایلینوی تایید شد و روستین بهنام، رئیس CFTC گفت که 70 تا 80 درصد دارایی ها در بازار ارزهای دیجیتال غیر اوراق بهادار هستند.

این برخلاف ادعای گری جنسلر، رئیس SEC است که بیشتر ارزهای رمزنگاری شده اوراق بهادار هستند. بهنام به مجلس سنا گفت که بلاک چین یک فناوری منحصر به فرد است که به رویکردهای جدیدی برای امنیت سایبری و انعطاف پذیری عملیاتی نیاز دارد.  او فاش کرد که تقریباً نیمی از پرونده‌های موجود در سند اجرایی CFTC مربوط به رمزارز است.

فقدان صلاحیت قضایی و بودجه مناسب برای تنظیم موثر بازار کریپتو در بزرگترین بازار آن یک نگرانی بزرگ است.  کوری بوکر، نماینده کنگره، کنگره را به خاطر اقدام نکردن سریع به اندازه کافی مورد انتقاد قرار داد. او خاطرنشان کرد که SEC و CFTC باید به تنهایی بازار رو به رشد کریپتو را مدیریت کنند. بوکر خواستار اقدام سریع برای محافظت از سرمایه گذاران در برابر سوء استفاده مالی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید