رشد قابل توجه تراکنش های آربیتروم و آپتیمیسم

Arbitrum و Optimism امسال شاهد افزایش قابل توجه معاملات بودند. معاملات Arbitrum در ژوئن به 2.6 میلیون رسید. ارزش کل قفل شده هر دو پلتفرم (TVL) با وجود رشد تراکنش کاهش یافت. دو راه حل مهم لایه دو اتریوم، Arbitrum (ARB) و Optimism (OP) امسال افزایش قابل توجهی در تراکنش های خود داشتند. بر اساس داده های IntoTheBlock، حجم تراکنش در هر دو شبکه در سال گذشته چهار برابر شده است. این افزایش به ویژه در سه ماهه دوم پس از ادغام پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 4844 مشهود شد. هدف EIP-4844 افزایش مقیاس پذیری اتریوم با معرفی یک نوع تراکنش جدید است که داده ها را کارآمدتر پردازش می کند.

 

حجم معاملات آربیتروم و آپتیمیسم

تجزیه و تحلیل Growthepie نشان داد که آربیتروم از ابتدای سال رشد بیشتری را در مقایسه با آپتیمیسم ثبت کرده است. در ابتدا، تراکنش های ARB زیر 1 میلیون بود، اما پس از ماه مارس، تعداد تراکنش ها افزایش یافت و در 26 ژوئن به 2.6 میلیون تراکنش رسید.

 

در مقابل، آپتیمیسم در اوایل آوریل با تراکنش های بیش از 800000 افزایش یافت. با این حال، از آن زمان کاهش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر، ARB بیش از 1.5 میلیون تراکنش انجام می دهد، در حالی که تعداد تراکنش های آپتیمیسم به بیش از 409000 کاهش یافته است.

کاهش کل ارزش قفل شده (TVL)

با وجود این افزایش در حجم تراکنش ها، مجموع ارزش قفل شده (TVL) در هر دو پلتفرم کاهش یافته است. طبق داده های DeFiLlama، TVL Arbitrum در ماه مارس از 3.1 میلیارد دلار گذشت که نشان دهنده پذیرش و سرمایه گذاری قابل توجه است. با این حال، ارقام اخیر نشان می دهد که TVL به حدود 2.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به طور مشابه، TVL آپتیمیسم در ماه مارس از مرز 1 میلیارد دلار فراتر رفت اما از آن زمان به حدود 665 میلیون دلار کاهش یافته است. این کاهش ممکن است به دلیل تغییر در احساسات سرمایه گذار، شرایط بازار گسترده تر، یا رویدادهای خاص در شبکه های لایه 2 باشد.

کاهش قیمت های ARB و OP

هر دو توکن ARB و OP یک روند نزولی در ارزش نشان داده اند. بر این اساس، قیمت OP با مقاومت قوی در سطح 2.2 دلار مواجه شد. تا زمان نگارش این مقاله، OP افزایش اندکی کمتر از 1% را نشان داد که تقریباً 1.7 دلار معامله شد. به طور مشابه، ARB سطح مقاومت خود را در حدود 1 دلار تثبیت کرد. در حال حاضر، ARB تقریباً 0.7 دلار با افزایش اندک کمتر از 1٪ معامله می شود. ناتوانی هر دو ارز دیجیتال در برآورده کردن انتظارات منجر به ناامیدی سرمایه گذاران و از دست دادن اعتماد به پروژه ها شده است که در سطح قیمت آنها منعکس شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید