حساب توییتر SEC هک شد، تاییدیه ETF کاذب بیت کوین اعلام شد

دنیای کریپتو روز خود را با اعلامیه رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد تایید ETF بیت کوین آغاز کرد. اعلامیه مورد انتظار ETF در دقایق اولیه روز منتشر شد. از حساب SEC اعلام شد که همه ETF های بیت کوین تایید شده اند، اما به زودی مشخص شد که این درست نیست. گری جنسلر، رئیس SEC، از حساب شخصی خود اعلام کرد که حساب این آژانس هک شده است و تنظیم کننده ایالات متحده هیچ ETF را تأیید نکرده است.

تیم امنیتی حمله هک را تایید کرد پس از انتشار اخبار تکان دهنده ای که دنیای ارزهای دیجیتال را تکان داد، به زودی بیانیه ای توسط تیم امنیتی منتشر شد. بیانیه تیم امنیتی تأیید کرد: «ما تحقیقات اولیه را تکمیل کرده‌ایم و می‌توانیم تأیید کنیم که حساب SEC به خطر افتاده است. تحقیقات ما نشان داد که تصرف حساب به دلیل نقض سیستم های ما نبوده، بلکه به دلیل کنترل یک شماره تلفن مرتبط با SEC توسط یک فرد ناشناس بوده است. می‌توانیم تأیید کنیم که حساب از طریق شخص ثالث به خطر افتاده است.» علاوه بر این، در بیانیه ذکر شده است که احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب کاربری در زمان هک فعال نبوده و از همه کاربران می‌خواهد که این لایه امنیتی اضافی را فعال کنند.

 

انجمن کریپتو از SEC انتقاد می کند

جامعه ارزهای دیجیتال به دلیل هک شدن موسسه ای مانند حساب SEC انتقاد کرد. نظرات تند درباره دستکاری آشکار بازار کریپتو و موسسه ای که ادعا می کند از سرمایه گذاران محافظت می کند و از حساب خود محافظت نمی کند، ارائه شد.

براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، در مورد این حادثه با توییتی توضیح داد:

«روزهایی مانند این به من یادآوری می‌کنند که اولا،  SECباید خودش را برای خیلی چیزها بررسی کند. ثانیا، توییتر کریپتو همچنان در میم ها شکست ناپذیر است.

مایکل سایلر، رئیس MicroStrategy نیز در توییتی نوشت: “ETF

بیت کوین تنها چیزی است که دو بار توسط SEC تایید می شود.”

سناتور بیل هگرتی نیز به این حادثه واکنش نشان داد و اظهار داشت:

«همانطور که SEC از یک شرکت سهامی عام به دلیل انجام یک اشتباه بزرگ که بر بازارها تأثیر می گذارد، پاسخگویی می خواهد، کنگره نیز به پاسخ هایی در مورد آنچه که اتفاق افتاده است نیاز دارد. این غیر قابل قبول است.”

دیدگاهتان را بنویسید