بیت‌کوین در مواجهه با ترس‌های جدید بازار جهانی به ۵۶۰۰۰ دلار می‌رسد

 

بیت کوین در این هفته با بادهای دنباله دار جدیدی از جمله داده های ضعیف اقتصادی، تنش ها در خاورمیانه و افزایش نرخ بهره ژاپن مواجه است.

بیت کوین بخشی از ضررهای خود را از فروش شدید روز یکشنبه که معامله گران و فعالان بازار را غافلگیر کرد، پس گرفته است، جایی که دارایی به پایین ترین حد خود در تقریباً شش ماه گذشته رسید.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان از شنبه تا دوشنبه 20 درصد سقوط کرد و افت 6 درصدی را در روز جمعه افزایش داد که منجر به کاهش قیمت بیت کوین به 49200 دلار شد. داده های CoinGecko نشان می دهد که از آن زمان به 55600 دلار رسیده است. در حالی که بازار گسترده‌تر در میان ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده سقوط کرد، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که قیمت بیت‌کوین در ادامه سال ثابت بماند.

بیت کوین در این هفته با بادهای دنباله دار جدیدی مواجه است، از جمله عدم اطمینان در مورد رئیس جمهور بعدی ایالات متحده، تنش در خاورمیانه و افزایش نرخ بهره ژاپن که اولین بار در 17 سال گذشته رخ داده است. آخرین مورد در روز دوشنبه پس از اینکه معامله گران از تصمیم بانک ژاپن مبنی بر افزایش نرخ بهره معیار خود ، از محدوده قبلی 0 درصد به 0.1 درصد در پایان ماه گذشته به 0.25 درصد اطلاع یافتند، موج شوک را در سراسر بازارهای جهانی ایجاد کرد.

این بالاترین سطح از سال 2008 است و این کشور اولین گام های دور شدن از سیاست ده ساله خود مبنی بر نرخ بهره نزدیک به صفر برداشته است. تصمیم این بانک تأثیر عمیقی بر تجارت موسوم به حمل بین ین ژاپن و سایر ارزها داشته است.

تجارت پرطرفدار شامل ، استقراض ین با نرخ بهره تاریخی پایین برای سرمایه گذاری در دارایی های با بازده بالاتر در جاهای دیگر است. اکنون، با افزایش روند نرخ بهره، برخی پیش‌بینی می‌کنند که قبل از از سرگیری رفتار عادی بازار، بی‌ثباتی بیشتر شود.

جاناتان دی وت، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت تجارت دارایی دیجیتال Zerocap، به Decrypt گفت: “برای دهه ها، سرمایه گذاران به نرخ های بهره پایین در ژاپن برای استقراض ارز اصلی و خرید ارزهای با بازده بالاتر متکی بوده اند.” فراگیر است که کل سیستم مالی تا حدودی در معرض دید قرار گرفته است.»

از بین رفتن این معاملات حمل و نقل به بازار کریپتو سرایت کرده است و خریداران را تشدید می کند زیرا آنها از تغییر پویایی بازار خودداری می کنند. ارزهای رمزنگاری شده که به عنوان دارایی های پرریسک در نظر گرفته می شوند، علیرغم اینکه برخی کلاس دارایی را پوششی در برابر چنین حرکاتی می نامند، به ویژه در برابر تحرکات گسترده تر بازار آسیب پذیر هستند.

به گفته دی وت، علاوه بر این فشارها، حجم معاملات حمل ین بسیار زیاد است و تخمین زده می‌شود که بیش از 20 تریلیون دلار باشد، که نشان می‌دهد روند کاهش تنها در مراحل اولیه خود است. علیرغم رکود فعلی، اگر قیمت ها به زیر سطوح کلیدی، از جمله برچسب قیمت 50000 دلاری بیت کوین، در روز دوشنبه در نمایش کامل سقوط کنند، انتظار می رود که علاقه خرید زیادی وجود داشته باشد.

بازار ممکن است به احتمالات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، که خریدار قوی بیت کوین باشد، به عنوان بخشی از پیشنهادات ذخیره استراتژیک موجود در اطراف، توجه کند.  دی وت گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است شاهد شروع روایات پوششی و همراه با آن، طلا و بیت کوین باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید