بلک راک در تلاش برای راه اندازی بلاک چین اختصاصی

بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، قصد دارد بلاک چین خود را راه اندازی کند

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی در جهان با 10 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، در حال فکر ایجاد بلاک چین خود است.

این بلاک چین با شبکه Base Layer-2 کوین بیس قابل مقایسه است و هدف آن بهبود شفافیت، کاهش هزینه ها و کارآمدتر کردن عملیات است. Token Terminal رمزارزها را به سه گروه اصلی دسته بندی کرده است: دارایی های رمزنگاری معمولی مانند بیت کوین (BTC)، استیبل کوین ها مانند USDC و دارایی های رمزگذاری شده مانند BUIDL. این ملاحظات بر علاقه فزاینده بلک راک به فناوری بلاک چین و ظرفیت آن برای متحول کردن امور مالی تأکید می کند.

Token Terminal می گوید که BlackRock ممکن است به طور بالقوه بلاک چین خود را مانند کوین بیس توسعه دهد تا مدیریت دارایی های گسترده خود را یکپارچه کند و در نتیجه کارایی و شفافیت را افزایش دهد. این پتانسیل را دارد که صنعت مالی سنتی را تا حد زیادی متحول کند و آن را به سمت جایگزین های غیرمتمرکز سوق دهد.

رونمایی بلک راک از بلاک چین خود ممکن است به معنای تغییر قابل توجهی در بخش مالی متعارف (TradFi) باشد، زیرا دارایی های دیجیتال و فناوری های غیرمتمرکز را پذیرفته است. این پتانسیل افزایش جایگاه BlackRock از یک مدیر دارایی معمولی به یک پیشرو در عرصه دارایی دیجیتال را دارد و به مشتریان امکان ورود راحت‌تر به مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال را می‌دهد.

با این وجود، معرفی احتمالی بلاک چین بلک راک به دلیل موانع ناشی از انطباق و مقررات مشکوک است. با وجود این موانع، مزایای احتمالی پیاده‌سازی بلاک چین بلک راک از جمله افزایش شفافیت، کاهش هزینه‌ها و تقویت امنیت در بخش مالی قابل توجه است.

هفته گذشته، سرمایه گذاران Farside گزارش دادند که iShares Bitcoin Trust (IBIT) BlackRock با سرمایه خالص بیش از 157 میلیون دلار موقعیت غالب در بازار دارد، در حالی که صندوق بیت کوین WisdomTree (BTCW) بالاترین جریان ورودی خود را در یک روز تجربه کرد و سرمایه خالص BTCW از زمان معرفی آن در ژانویه هرگز از 20 میلیون دلار فراتر نرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید